Triticum, pans amb històries

El passat 8 d’Abril, vam tindre l’oportunitat de compartir amb Xevi Ramon l’essència d’un producte tant artesanal com és el pa, sense oblidar el toc d’innovació.

DSC_0625  DSC_0629

Va ser al 2006, quan les sis mans expertes de Marc Martí, Karl Walter Weber i Xevi Ramon, dirigint el projecte, van apostar per la creació de Triticum, una empresa jove, dinàmica i emprenedora.

Diuen que la paraula blat prové del terme llatí triticum que significa trencat o triturat. És a dir, triticum significa el gra que ha de ser trencat per tal de poder ser consumit.

En Xevi Ramon, és un forner de cinquena generació, per formació i vocació que al marge dels seus estudis acadèmics en escoles, s’ha format en els millors obradors internacionals amb la finalitat de cercar l’experiència necessària per tal de poder transmetre i difondre la seva gran passió per la cultura del pa. Així com donar a aquest producte mil·lenari, la importància que representa en la nostra tradició gastronòmica.

Tritucum és el resultat d’unes mans privilegiades i un equip entregat amb la missió de transmetre la seva passió, els seus somnis i reptes.

Qualitat, respecte, innovació i professionalitat són alguns dels valors de Triticum, que dia rere dia l’empresa vetlla, per tal d’arribar a les millors taules del nostre país.

Triticum ens ofereix un ampli repertori de productes (neutres, grains com el Paco Pérez, aromàtics, integrals, sorra de pa) i línies dolces fins arribar a la delux, una línia gastronòmica.

Sense oblidar els pans d’autor i de nom propi com el Triticum&Moritz, elaborat amb la col·laboració de la cerveseria Moritz, o el pde vi, un pa creat especialment pel celler de Can Roca, amb 3 estrelles Michelin i on trobem en ell l’astringència pròpia dels tanins d’un vi.

imagesCAJ4CLOJ

Així com la línia “The bread away Collection” per tal d’apropar-se a la gent del carrer.
Sens dubte, la iniciativa M store ha permès arribar a Barcelona i assegurar una internacionalització.
La creació d’un botiga a Vilassar amb el nom de la seva filla, Juliette, va molt més enllà del simple fet de fer o consumir pa. Estimar el producte i establir sinèrgies entre la cultura del pa i el món de l’art, la literatura, l’enologia, la gastronomia, l’agricultura i la nutrició és la clau. I precisament per aquest motiu, properament oferiran un ampli repertori de tallers impartits per diferents professionals per tal de compartir coneixements. En definitiva, Juliette vol transmetre una manera de fer i sentir.

En la botiga trobarem una amplia diversitat de pans així com productes que permetran gaudir encara més la cultura del pa com oli, sal, melmelades, mantegues, xocolata…
TriticumJuliette20 (2)         imagesCAVGX0M8        TriticumJuliette06    
En moments com els actuals, Triticum contínuament s’ha de reinventar i estar en contacte amb el mercat actual per tal d’oferir l’excel·lència dels seus productes, cercant les millors olives, les millors nous de Lleida…
Els pans de Triticum tenen una història al darrere i l’obsessió de l’empresa és créixer i tirar endavant, per tal de retornar a la societat tot el que ens ha donat.
Sens dubte, la fusió d’una qualitat dels seus ingredients i productes, el seu bon equip i la seva capacitat per arribar al consumidor a través de la comunicació 2.0 i mitjans ha sigut la clau de l’èxit.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s